onsdag 10 april 2013

vad händer sen?

Igår var första dagen jag tänkte tanken, inte konkret men det kändes i magen & jag fick inte ordning i vad som skapade oro. Idag kom den konkreta tanken, vad händer när jag nått målet i maj? Har länge tänkt att fira med ett eller två glas bubbel, för fira det vet jag att man ska göra. Ge sig själv positiv feedback för att stärka självkänslan. Har dock helt förträngt nästa steg. Tycker det är fascinerande hur vi människor funkar. Hade jag varit rådgivare till någon annan i liknande situation hade samtal kring vad som händer när målet är uppnått varit en självklar del. Så var står jag nu. Jag jobbar mot ett mål som känns mycket utmanande, ibland för utmanande samtidigt som jag fått lite panik över nästa steg. Är någonstans tacksam över att det inte kommit över mig förrän nu. Då vet jag inte om jag orkat hålla motivationen uppe när det var som tyngst. Nu tänker jag inte ge mig vad gäller att nå målet. Får se hur det andra landar. Är mitt i processen, men återkommer så snart jag fått lite ordning i tankarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar