måndag 22 april 2013

jaga inte två kaniner

Säsongspremiären är avklarad & stolt kan jag konstatera att spelarna (& ledarna) gjorde ett bra jobb. Lider dock med två spelare där premiären blev långt ifrån vad de tänkt. En spelare av dessa har en skadehistoria jag skulle kunna skriva en novell om. Nu var hon redo för start 11:an, men på dagen innan match stukade hon foten.Trots att vi gjorde vad vi kunde gick det inte att spela. Den andra startade matchen & gör det riktigt bra. Strax innan halvlek sätter hon press på en motståndare. Knät viker sig & det smäller till. Korsbandet av. Säsongen är över. I båda fallen är det självskrivet värst för individen som drabbas. Hur det påverkar laget kommer veckan utvisa. Hoppas de flesta stöttar spelarna, men tränar på med full kraft & glädje. Varje vecka står vi inför nya utmaningar. Själv jobbar jag stenhårt med de delar jag kan påverka & vad jag bör släppa för att inte springa på fel bollar. "Den som jagar två kaniner fångar oftast ingen"
Tips: Hamnar du i en knivig situation. Fundera kring vilka delar du kan påverka. Vill du agera så bestäm dig för att agera på en i taget. På det sättet är det störst chans att ditt agerande ger resultat. Lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar