måndag 8 april 2013

En människas insats gör skillnad

Ni som kan mitt hus historia vet att det går under epitetet "Gretas hus". Greta var en fena på trädgård. De likasinnade i trakten tog ofta en promenad förbi för att inspireras & njuta. Tyvärr gick drygt 10 år mellan Gretas & mitt påtande. Mycket har gått förlorat. Nu på våren ger trädgården dock mig njutning genom de första lökväxterna som sticker fram, mycket tack vare Greta. Jag har ärvt Gretas trädgård & gör vad jag kan för att bevara men samtidigt göra den till en bra & härlig trädgård för den familj som nu vistas här. Kanske Gretas trädgård är lite som den förening min Far var aktiv i under en period. Delar av det arbetet som han gjorde har gått förlorat, men här & var sticker det upp fina exempel på att hans insats gjort skillnad. Bla har ledare & fd ledare i föreningen berättat om positiva händelser som jag vet att min Far initierat & drivit. Det ger mig hopp. En människas insats gör skillnad. På något sätt görs avtryck. Förr eller senare tar någon annan vid. Jag undar vilka delar av min insats som kommer leva vidare? I trädgården, inom fotbollen, inom idrottsspykologin? Vad kommer andra glädjas över & bevara? Å vem kommer att ta vid? Såklart att man blir nyfiken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar