fredag 12 april 2013

Att förändra mål kräver mod & trygghet

Iår har laget jag är verksam i bestämt oss för att jobba med målsättning som ett verktyg att nå dit vi vill. I målen finns både inslag av resultat & prestationer. Att hålla målen levande & att inte vara rädd att förändra mål är en del av processen. Ni som har koll på Q vet att gruppen har förändrats den senaste tiden. Spelare har gått & spelare har kommit. Vi har fortfarande en del skadade spelare inför premiären om en vecka samtidigt som jag upplever oss redo för att dra igång matcherna. Funderingar finns om våra mål fortfarande känns realistiska & utmanande. I planeringen ligger att stämma av det med laget när några omgångar spelats. Hoppas inledningen på serien ger oss mycket positivt att ta med oss. Om inte är det viktigt att jag är redo att leda laget. Behöver målen förändras krävs mod. Mod att våga leda. Jag vet inte om jag vill kalla mig modig men jag känner mig trygg inför uppgiften. Märks att jag "varit med förr". Ser med glädje fram emot att komma igång. Snart sitter vi på bussen mot Bohuslän. Härligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar