måndag 4 november 2013

att jaga

"Om du jagar två kaniner fångar du ingen"
Jag vet var jag var första gången jag hörde citatet. Fysiskt var jag på SCA Hygiene Products i Sisjön. Psykiskt var jag i en valsituation. Några år tidigare hade jag jagat en kanin, nämligen att göra ett bra jobb på SCA. Det gav mig dock inte det jag sökte. En tid efter jag hört citatet sa jag upp mig. Många sa att jag var galen. Jag hade ett jobb jag trivdes med. En trygg anställning med bra lön. Härliga arbetskamrater. Men jag gick på min magkänsla. Jag ville försöka livnära mig på idrotten. Spännande, inspirerande & roligt!
Nu vet jag också att det är tufft & känslosamt. Det ger & det tar. Jag är stolt & glad över mitt beslut att försöka livnära mig på ett för mig mer utmanande sätt. Livnär jag mig på idrotten då? Nä, det vill jag inte påstå. Kanske kommer jag göra det på sikt. Livet har satt lite hinder i vägen (som jag är mycket tacksam över, nämligen tre underbara ungar). Nu är jag dock redo igen. Redo att jaga :)

2 kommentarer:

  1. Jag tyckte inte du var galen, snarare modig, och det tycker jag fortfarande!
    // Madde

    SvaraRadera
  2. Tack Madde! Du är en av de härliga arbetskamraterna som jag fortfarande kan sakna! Hoppas ni fortfarande har intressanta, roliga & givande samtal kring fikabordet. Å bra klimat i projektgrupperna såklart! Om inte är det kanske dags för lite moja rådgivning & Anna Stoltze igen ;) Hälsa alla jag känner så gott! KRAM

    SvaraRadera