måndag 25 mars 2013

Grattis :D

Det lag jag leder fick igår ta emot vinstcheck & pokal i årets upplaga av DM. Vi vann finalen med övertygande 6-2. Vi har genom hela tuneringen gjort riktigt fina mål & igår presterade vi en underbar fotboll. Just nu får individen utrymme samtidigt som vi jobbar som ett lag vilket är önskebilden för en tränare. Bakom kulisserna pågår ett ständigt arbete att uppnå detta. För att det ska funka är det viktigt att man är överrens om var man ska. I laget är det såklart en mängd olika motiv till varför man spelar fotboll. Några är starkt drivna av att utvecklas medan andra värdesätter vinsten högst. Tidigt i årets upplaga av DM kom detta till ytan. Några var nöjda med en vinst trots att vi inte spelat så bra som vi kan. Andra var inte nöjda. Här kommer då vikten av ledarskap in. Att själv veta åt vilket håll man vill leda och att våga leda trots att det kan bli mothugg. Träningen efter fick spelarna veta åt vilket håll jag vill att vi ska gå. Det landade bra i gruppen & för mig är våran prestation i DM ett litet bevis på detta. Stolt & glad klappar jag mina spelare, teamet & mig själv på axeln! GRATTIS TILL ETT FINT SPEL & TILL VINSTEN! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar