måndag 11 mars 2013

5 år...

När vi flyttade till hus 2004 tänkte vi att 5 år kanske vi bor i det här huset. Det är 9 år sen! Först nu har vi renoverat ett av de rummen vi skulle börja med, nämligen badrummet. Beror detta på att familjens vuxna har svårt att göra slag i saken? Kanske delvis, men det är långt ifrån hela sanningen. Vi lovade varandra att inte leva för huset utan att huset skulle vara till för att leva i. Så har det varit & så är det. Ibland blir jag tokig av att listen under pysselskåpet i köket inte är på plats eller att vi fortfarande inte gjort canvas av 2 av våra favoritbilder från Kenya eller att... 9 år har vi bott här & kanske bor vi här i 9 år till. Vi har många år kvar att ordna "det där sista". Nu är det dags att må bra, finna balans i jobb, hus, man & 3 barn. Badrummet är inte färdiginrett men bryr sig ungarna om det? Nej, dom vill prova badkaret. Får dom det? Självklart! "Det där sista" får vänta lite. Vi har fullt upp med att leva.

Var i livet står du om 5 år? Vad bor du? Vad gör du? Hur mår du? 5 år kan kännas som en evighet. Iallafall om man kikar in i framtiden. För mig är det skönt att ibland kika in i framtiden för att få ett hum om var jag är påväg. Vilka drömmar har jag & vilka delar kan jag påverka? Jag om nån vet att det SÄLLAN blir som man tänkt, men tycker det är en viktig stund att ge sig själv & dessa tankar. Önskar mannen min hade kunnat sitta bredvid & vi hade kunnat fundera kring var vi står, vad vi gör & hur vi mår, men livet gör det svårt att hinna med. Kanske blir det det som prioriteras ikväll stället för att skruva upp den nya badrumsspegeln. Vi har ju trots allt en spegel i badrummet där nere ;)

1 kommentar: