onsdag 6 mars 2013

Möte om förutsättningar

Att slåss har blivit ett normaltillstånd när man pratar förutsättningar & jämlikhet mellan könen & fotboll. Detta normaltillstånd är dock inte alltid helt sunt. Kikade nyss på bildserien här nedan. Bilderna är från en tunering i Kenya. Tiden som tränare i Mathare (ett av många slumområden i Nairobi) har givit mig så mycket. Denna gången fylldes jag av tacksamhet & glädje. Jag kunde ur minnet av förutsättningarna i Mathare hämta kraft inför ett möte jag har idag om förutsättningar i den föreingen jag jobbar i nu. Lyckades jag genomföra vettig träning på en jordplätt med två bollar kan jag genomföra fantastisk träning med de förutsättningarna jag har nu. Är tacksam över det & genom den vetskapen kan jag hitta en annan utgångspunkt är det vanliga normaltillståndet. Att känna glädje är så mycket bättre än att känna att jag ska vara redo för att slåss. Hoppas känslan kvarstår mötet igenom. Hoppas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar