torsdag 14 mars 2013

Bort med energiläckage!

Att skapa förutsättningar för utveckling är en del av mitt uppdrag. Min erfarenhet ger mig trygghet inför samtal med ledande personer vad som krävs för att fotbollsspelare & människor ska utvecklas. I det uppdrag jag har idag är det en bit kvar innan det är som jag vill ha det. Önskar jag kunde ge spelarna mer. Att agera eller acceptera är viktigt för att det inte ska ta energi från mig. Just nu jobbar jag med acceptans samtidigt som jag vet att får jag ett läge att agera utan att det tar för mycket av mig kommer jag att göra det. Står du själv inför en frågeställning som du märker gnager i dig är det bra att fråga sig, ska jag agera eller acceptera? Förhoppningsvis hjälper det dig att komma vidare i tanken eller att kanske släppa taget helt. Bort med energiläckage!
Som en del i goda förutsättningar är en bra miljö för träning. Det stora som händer i föreningen just nu är att i maj flytta in i helt ny klubbstuga med två konstgräsplaner direkt utanför. Både spelarna & jag kommer få fasta omklädningsrum endast för kvinnliga tränare & damspelare. Känns skönt att slippa byta om i korridoren, i ett litet smutsigt rum eller i herrarnas omklädningsrum. Borde vara en självklarhet, men så har det inte varit. Snart däremot är det verklighet. Föreningen blir jämlik när det gäller omklädningsrum. Ett steg i rätt riktning för att individen ska kunna må bra & utvecklas. Det kommer bli härligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar