torsdag 4 september 2014

Stryk & ersätt

Jag har hittat ett nytt ord jag vill stryka ur ordlistan. Måste är sedan gammalt struket. Läste en text för inte så länge sen av en kvinna som levt med utmattningssyndrom. Hennes text var personlig & levande. Vad som var tydligt var att hon under svåra perioder använde måste i nästan varje mening. Under perioderna där hon mådde bättre blev måsten till vill. Som sagt detta har jag skrivit om förr men så viktigt. Att hitta & uttrycka vad man vill. Ok, nu till det nya ordet...

Dags att ta bort & ersätta borde. Hur ofta tänker eller säger vi inte: jag borde... Prova att ersätta det med jag vill... eller kanske jag ska... I mig blir det skillnad. En enorm skillnad faktiskt. Jämför, jag borde skriva på bloggen med jag vill & ska skriva på bloggen. Prova du med! Borde ska bort ur mitt liv. Antingen vill jag eller så ska jag eller så skiter jag i det helt å hållet ;)

1 kommentar:

  1. Kloka Anna, detta skall jag ta med mig! Kram Karin D

    SvaraRadera