tisdag 23 september 2014

Åhhh vad jag är trött...

Ett gäng vänner är samlade. Några från Sverige, några från Finland & några från Danmark. Det är kväll & alla vuxna börjar samlas efter att barnen blivit nattade. När den siste i gänget äntligen fått sönerna att somna säger han gäspandes "man är allt lite trött" varpå dansken säger "näj så typiskt svenskt, att va trött! Antingen är man vaken eller så sover man, inte f... går man runt å gnäller för att man är trött!"
Så himla härligt, att bli speglad i andra människor. Något som kommer så naturligt för oss som att säga att vi är trötta får dansken att gå i taken. Visst har han en poäng. Tänk er själva om vi lyckades sudda ut alla dom där ursäkterna för vårt beteende. Att vi är för trötta, har för lite tid, har inte råd, jag vill gärna men... Undrar hur mycket mer vi hade lyckats få gjort av det där som vi egentligen vill. Sen kan det ju visserligen vara så att det finns en riktig orsak till varför vi inte gör som vi vill göra. Det fick jag jobba med mycket i huvudet en lång tid efter operationen & jobbar med fortfarande. Dom där riktiga ursäkterna där det faktiskt handlar om att acceptera fullt ut, snarare än att bita ihop & bara göra. Ja, härligt är det iallafall med vänner som får en att öppna ögonen & se på sig själv ur en liten annan vinkel. Dessutom ler jag för mig själv numera varje gång jag kommer på mig själv eller möter människor som säger "Åhhhh vad jag är trött" :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar