måndag 29 september 2014

Älska allt

Detta inlägget är till er som står inför utmaningar som är lite extra. I dom situationerna är det viktigt att fokusera på det man kan påverka, veta var man ska hitta kraft, vara förberedd på att allt kan hända & helt enkelt gilla läget. Nä, jag tar tillbaka det sista, det gäller inte att gilla läget. Det gäller att älska läget.
Jag minns en match för ett antal år sen där laget jag ledde snackade en hel del om hur svårt de hade för att vinna på riktigt gräs & ännu värre skulle det vara att spela på b-planen. Det regnade hela veckan & risken att vi skulle få spela just där de inte ville var överhängande. På sista träningen bad jag spelarna om en enda sak på matchdagen, ÄLSKA ALLT! Det blev som ett mantra så när vi stod inför faktum att ja, det var b-planen som gällde, var det inget problem. Vi gillade inte bara läget vi älskade det. När vår kapten dessutom började dansa under uppvärmningen blev det bara bättre. Vi behövde hennes sprallighet för att minska stressen & pressen. Vad minns jag mer av matchen...  Jo vi tog välbehövliga poäng i en mycket svår & jämnmatch.
I helgen står många tränare & spelare i situationer där jag hoppas att de älskar läget. Alla får inte möjlighet att kvala eller spela direkt avgörande matcher. Jag som kommer sitta på läktaren hoppas att ni alla kan vara så bra som jag vet att ni kan vara. Jag kommer njuta av läget för jag älskar verkligen kampen, tävlingen, leken fotboll. Må bästa lag vinna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar