fredag 12 september 2014

MÅ BRA - MÅ JA

Sitter i bilen. Kämpar för att hålla tårarna tillbaka. Stora andetag, lugna andetag. Är påväg mot något som inte gör att jag mår bra. Det skriker i kroppen. Har gjort ett svårt val, men så viktigt. Jag har sagt, nu räcker det. Det är inte värt det. Drömmar om bygge på drömtomten får vänta. Jag har det bra, fantastiskt bra. Behöver vara noga med att må bra.
Är du i en situation som gör att du inte mår bra, så känner du ofta det. Det är inte alltid lätt att väja det magen säger. Det som kan hända om du bortser för länge från magkänslan är att du kan då tappa bort vad du egentligen vill. Känner människor som i perioder tappat bort sitt må-bra-kompass. Var rädd om din förmåga att känna vad som är rätt för dig. Utan det får du svårt att leva det liv du vill leva. Ta hand om dig & lyssna på den röst i dig som hjälper dig. För mig handlar det om MÅ BRA - MÅ JA - MOJA

2 kommentarer:

  1. Dagens ordspråk: Bättre att sitta med fötterna i en balja än att ta sig vatten över huvudet.
    En kram tror jag du behöver, så du får en virituell sådan, känn att den ökar må bra hormonerna trots det svåra beslut du taget. Det kommer kanhända en tid för att bygga eller så gör det inte det. Ni har det väl litet trångt men ni kan sova tryggt om natten <3
    Yvonne

    SvaraRadera
  2. Tack för kramen! Å det stämmer precis, vi har det lite trångt men vi har det absolut bra & tryggt :)

    SvaraRadera