torsdag 18 september 2014

Varför vill jag...

Att göra olika val i livet & prioritera därefter är inte alltid så lätt. Du kanske känner att du vill tex träna mer men du lyckas liksom inte riktigt komma igång & hålla i. Detta gäller såklart inte bara träning utan kan vara vad som helst. För någon kanske det handlar om att stressa mindre. En sak du kan göra är att svara på frågorna: Varför vill jag ...? Vad är det som lockar mig? Vad är det jag ser som blir bra? Vad vinner jag på det? Vad är det som får mig att vilja, egentligen?

Hittar du svaren på dessa frågor har du troligen hittat delar av motiven till det du vill göra. Det är lätt att tappa bort sig själv i detta. Försök att verkligen utgå från dig själv. Vilka är DINA vinster? Genom att ta reda på dina motiv kan du påminna dig om dom när tvekan blir stark & motivationen tryter. Du vet då, när du helt plötsligt inte gör som du egentligen vill göra. Motiven kan alltså hjälpa dig att påminna dig om varför du vill något & stärka dig i att prioritera. Så efter att du tagit reda på vad du vill är ett tips att ta reda på varför & ge dig inte förrän du känner "Ja just det, det är ju därför jag vill..."

Igår under Sverige-Skottland skedde något som påminde mig om mitt varför. Det sög till i mig & jag kände den där glöden. Jag brinner för att vara en del av när andra människor växer & jag tycker om att få vara närvarande när de lyckas. Under några månader provade jag en annan väg. Nu kliver jag med full kraft tillbaka in på den väg jag vet är rätt för mig. Håll tummarna för att jag lyckas!

1 kommentar: