måndag 3 mars 2014

Att göra skillnad

Att vara en del av att människor växer är en drivkraft hos mig. Ibland undrar jag om det jag gör verkligen gör skillnad. Den sista tiden har jag mött många människor som har gjort skillnad i mitt liv. Ett telefonsamtal, ett möte över en kopp kaffe, lite tjôt i en klubblokal eller några lösryckta meningar när man samtidigt har uppsikt över barnen som leker. Små saker som sägs & görs gör skillnad. Man behöver inte rädda världen från krig, orättvisor & våld för att göra skillnad. Börja med att vara närvarande & positiv i mötet med människor i din närhet. Tillstånd smittar. Ge av dig själv & du får tusenfalt tillbaka. Var också ödmjuk inför din egen förmåga. Ibland finns inte kraften & energin där. Helt oväntat dyker ändå en medmänniska upp, oftast omedveten & gör det där lilla extra som får dig på fötter igen. Tack alla kända & okända människor som gör skillnad i mitt liv!

2 kommentarer:

  1. Jag säger tusen tack för att du tog dig tid att vägleda mig i mina små funderingar. Du berikar mitt liv och jag är så glad att du finns där när jag behöver lite stöttning även om vi inte pratas vid så ofta. Kram Cilla

    SvaraRadera
  2. Detsamma! Vi vet att vi finns där. Som en liten mer eller mindre hemlig hejarklack :) kram

    SvaraRadera