torsdag 20 februari 2014

Mitt första jobb inom näringslivet

Läser om Teambuildning i tidningen Kollega. En ganska kort artikel som ändå pekar på något jag funderat över. Hur kommer det sig att man väljer att kalla en "upplevelsedag" för teambuildning? Visst kan det vara ett bra inslag i ett längre jobb med att stärka en grupp, men att få en grupp att fungera & må bra kräver tid & kunskap. Mitt första jobb inom näringslivet handlade om just detta. Jag mötte en chef som ville satsa på sin grupp på ett annat sätt. Efter samtal kom vi överrens om regelbunda kortare insatser med gruppen som sträckte sig över ca ett halvår. Vad spännande & inspirerande det var att göra något nytt. Inte alltid lätt, men vad kul & lyckat det blev. Tack Rolf, för förtroendet & givande samtal!

2 kommentarer:

  1. Bär fortfarande med mig tips och trix... och en av mina viktigaste ledstjärnor - agera eller acceptera!

    Tack själv!
    // Madde

    SvaraRadera
  2. Kul att höra! :D
    Ja, den är bra den!

    SvaraRadera