onsdag 12 mars 2014

Tack Anna Odell!

I livet möter vi massor av människor. Alla med sina unika berättelser. Min berättelse har & fortsätter att forma mig. Som människa & som ledare. Jag har i stunder stått högt i hierarkin, men har också haft perioder där jag inte stått särskilt högt i kurs. När jag blev vald till skolans lucia var lärarens kommentar "Va inte mallig nu". Vilken galenskap, att först låta barnen välja lucia & sen kasta skit på den som vinner. Långt senare i livet mötte jag en bättre mentor. Hon gav mig rådet "våga led". Känner idag tacksamhet & ödmjukhet inför mig själv som människa & ledare. Är också stolt & glad över att människor ibland låter mig leda dem. Att leda är en fantastisk gåva. Det är också ett ansvar, en process & något som sker i stunden, ibland utan att man är fullt ut medveten om det. Jag önskar jag kommer att fortsätta utveckla min förmåga att se mig själv & andra. Ibland frågar jag deltagarna i mina utbildningar vilka behov barn/människor har & vilka egenskaper som krävs av en ledare. Att bli sedd är ett behov som jag tror är oerhört starkt hos alla individer. Ett annat behov är att vara en del av ett sammanhang, en gemenskap. Som ledare bör vi vara noga med att försöka bemöta detta hos alla individer. Även som människor kan vi efter bästa förmåga försöka vara i stunden & se varandra. Idag i soffan framför Tv föll ytterligare några bitar på plats. Har du inte sett den så rekommenderar jag att du ser den. Återträffen. Tack Anna Odell! Du inspirerar mig till att växa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar