måndag 10 mars 2014

Idag, imorgon & ett tag till

Idag är det måndag & många är på jobbet. Själv rör jag mig mellan sängen & soffan som en sliten 90-åring. Hade jag inte spytt av de starkare värktabletterna hade burken för länge sedan varit tom. Nu står den orörd i fönstret. Läkaren är nöjd med operationen. Resultatet får vi om ett år. En prövning i tålamod. Tack för den ;)
Solen gjorde undervärk igår. Jag släppte in den & fågelkvitter genom fönstret. Skönt. Om några dagar kanske jag kan släpa mig ut på gräsmattan med en filt, sätta mig i en sliten väntande trädgårdsstol & njuta av de livsgivande solstrålarna. Här inne är det som om tiden ibland står stilla. Utanför rusar vardagen fram. Idag är det måndag & många är på jobbet. Själv är jag hemma idag, imorgon & ett tag till.

2 kommentarer: