torsdag 27 mars 2014

Om 10 år är jag...

Om du fastnat i tanken, känslan eller ett beteende har jag ett tips. Se det hela ur ett annat perspektiv. Ett sätt kan vara att använda tiden. Hur menar jag då? Jo, genom att förflytta dig 10 år framåt kan du i tanken hitta dit du vill vara. Om 10 år är jag ... år & då vill jag ...

Tre exempel:
Du har en konflikt på jobbet. Om 10 år är jag... år & då vill jag kunna jobba utan denna konflikten.

Du sköter inte din hälsa. Om 10 år är jag... år & då vill jag må bättre.

Du agerar ut frustration på dina nära & kära. Om 10 år är jag... år & då vill jag kunna hantera min frustration & vara go mot mina nära & kära.

Nästa fråga är: HUR?

Det är nu jobbet börjar. Ägna energi åt hur du kan ta dig dit, men fundera inte utan agera. Om du redan idag tar ett litet steg i rätt riktning kommer du ha påbörjat resan. Det som inte är i rikting mot önskebilden blir plötsligt mindre betydelsefullt. Oavsett var du vill befinna dig om 10 år behöver du solla i det som pockar på din uppmärksamhet idag. Att låta tanken vandra i tiden kan alltså hjälpa dig att prioritera det som är rätt för dig just nu. Stå emot det andra & var stark i var du vill. När du tvivlar eller stöter på motstånd, återkom till bilden av dig själv om 10 år. Det kommer hjälpa dig. Lycka till!

2 kommentarer:

  1. Om 10 år vill jag vara en 71:årig dam med nyfikenheten på vad som kommer att ske imorgon kvar. Det enda jag kan göra för att nå dit är väl att överleva och fortsätta att tycka mycket är spännande.
    Yvonne

    SvaraRadera
  2. Det låter som en toppenplan i mina öron!

    SvaraRadera