torsdag 5 september 2013

Perspektiv är bra

Perspektiv är bra. Fick hjälp av en nyfunnen vänn att sätta mitt uppdrag i perspektiv. Det hjälpte när jag vaknade mitt i natten & grubblade. Jag kunde släppa & somna om. Varför? Jo, för att det värsta som kan hända i fotbollen är långt ifrån den händelse vännen råkat ut för. Genom ett samtal en morgon i Nairobi kom våldet nära, mycket nära. En av deras vänner hade blivit mördad. Påväg hem från ett jobb hade han blivit skjuten. Ett beställningsjobb. Ett mord. Inte alltför sällan när man slår på tv är det en mordgåta som ska lösas. Här hände det på riktigt, i verkligheten. Visst upplever man bekymmer här hemma ibland om överväldigande, men perspektiv är bra. Tillbaka till fotbollen. Vi vinner lite för sällan & matcherna blir inte så glädjefyllda som man önskar, men vad vi har det bra. Vi har fantastiska förutsättningar att leva ett tryggt liv. Ett liv i frihet. Fotbollen sätter oftast guldkant på mitt liv. Men utan trygghet & frihet vet jag inte hur jag skulle klara mig. Kenya har gett många delar som jag är oerhört tacksam över. Silas såklart. Nya vänner & ett nytt land. Men också perspektiv. Jag skriver som Systra mi. Är tacksam över att leva i Sverige. Sverige är fantastiskt. Perspektiv är bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar