fredag 20 september 2013

Jobba aktivt med målen

En vecka har gått sen jag satte delmålen. Hur har det gått? Behöver jag förändra målen? Jodå, första veckan gick det kanon. Motivationen var på topp & det verkade nästan som om jag varit lite blygsam i mina mål. Så kom vecka två dvs denna veckan. Febern har gjort det svårare. Jag är inte i hamn, men jag har å andra sidan några dagar på mig. Är det så att jag behöver förändra målen eller tror jag att jag kommer lösa det? Målen står kvar oförändrade. Just nu verkar de realistiska, men utmanande. De känns SMARTA. Lyckas jag följa dom har jag gjort ett bra jobb denna månaden :)

För att målsättning ska få mesta möjliga effekt är det bra att hålla målen levande dvs jobba aktivt med dem. Det innebär dock inte att man varje vecka ändrar dom utan att man hittar SMARTA mål som håller. I det bör man en tid efter satta mål fundera kring hur SMARTA de är. Är de inte SMARTA gör om, gör rätt. Lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar