fredag 31 maj 2013

Att skriva ger perspektiv

Frustrationen är påtaglig. Skadelistan blir bara längre. Spelarna & laget får svårt att prestera vad vi vet att vi kan. Önskar det räcker nu & att vi fick lite lugn att bara må bra i fotbollen. Men för att vara lite klychig: det som inte dödar härdar & som vi alla vet: fotbollen är ju inte på liv eller död, det är mer än så ;)
Själv har jag aldrig kunnat skriva dagbok, men genom att skriva släpper delar av frustrationen. Det skrivade som fungerar för mig är mer ner med alla tankarna på en gång just nu. Det har ofta hjälpt mig att få perspektiv på situationen. När jag jobbar nära individer med rådgivning vill jag nästan alltid att de ska börja skriva ner tankar & händelser riktade till vad vi jobbar med. Det kan hjälpa i stunden, men kan också vara guld värt i ett senare skede. Att titta tillbaka på något som skett & läsa ens tankar kring det kan vara mycket lärorikt. Det ger perspektiv, det ger en möjlighet att lära känna sig själv & förstå sitt agerande. Ska nu lämna er för att sätta mig med papper & penna. Dags att vända & vrida lite mer på situationen jag just nu står i. Vad vill jag, vad är mina värderingar, åt vilket håll vill jag leda? Det lustiga är att bara genom att ställa frågorna känner jag mina svar landa i magen. Jag vet ju vad jag vill, vilka värderingar jag jobbar efter & åt vilket håll jag vill leda. Nu handlar det alltså om att våga leda. Stå upp trots stark motvind. Fast kanske inte motvinden är så stark. Det är dock lätt att bli rädd om motvinden kommer från någon som har makt. Det ska inte jag bli. Tack för nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar