måndag 27 maj 2013

försöker påverka det jag kan

"Starkt att efter 3 förluster få in en 6-0" fick jag höra idag. Ja, spelarna gjorde det riktigt bra. Vi var bra, men motståndarna hade nog inte sin bästa dag heller. I veckan snackade spelarrådet & ledarna bla om vikten av att berömma varandras styrkor. Inför matchen höjde vi också olikheterna i persoligheter & spelaregenskaper som något som gör oss starkare. Det är olikheterna & personligheterna som gör oss till oss & vi trivs med att vara oss :) Sen har vi pratat mycket fotboll i veckan också. Kanske det bidrog till att spelarna kände sig väl förberedda för uppgiften. Vi jobbar iallafall på, spelarna har det gott & denna gången visade det sig på resultatet. Hur det går i veckans match har jag ingen aning om. Det jag kan påverka är dock hur träningsveckan blir. Som det ser ut nu ser det bra ut. Träningarna fylls med övningar där spelarna får möjlighet till utveckling & glädje. Sen att vi ledare får slita som djur är en annan femma. Jag har nämnt det förr... det är tränarteamet som just nu behöver på med blåställen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar