måndag 6 maj 2013

Att nå mål

Sitter på mitt kontor med datorn på bordet & en filt över axlarna. Fönstret är inte isolerat än & så fort det blåser det minsta blir det drag som ryggen mår skit av. Men jag sitter på kontoret! Tänk att det gick. Har slitit hela vintern med att röja ur här. Visionen var att den 3 maj skulle det vara så att man kunde börja använda det. Jag klarade det! Har tvivlat många gånger, men ändå jobbat på. Kommer ni ihåg att jag fick sänka processmålet från 30 min 5 ggr/vecka till 3 ggr/vecka. Tror det var en nyckel till att jag lyckades. Att jag våga sätta ett nytt mål. 5 ggr/vecka funkade inte. 3 ggr/vecka har varit svårt, men det har gått. Utmanande men realistiskt som det heter på "psykologispråk". Genom att sänka målet nådde jag min vision. Känns riktigt gott! Kanske firar jag genom att flytta mina jobbgrejer från väskan till en hylla. Det skulle ryggen må gott av. Börjar bli en del att släpa med sig. Kanske det får bli nästa steg... fast jag väntar med det. Nu ska jag vila lite. Hitta ny kraft. Njuta av att jag nådde dit jag ville. Ta en lugn stund å bara sitta å njuta av utsikten genom fönstret. Idag skiner solen. Härligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar