fredag 17 maj 2013

må bra - må ja - moja

Att prata försörjning & framtid är stora frågor. Redan som liten får du frågan: Vad ska du bli när du blir stor? Konstig fråga egentligen. Inte vill man väl bli något eller någon annan än sig själv. Det vi väljer att försörja oss på eller lägga vårt engagemang i är ju helt andra frågor. Visst speglar det lite av vem du är som person, men du är ju du vad du än pysslar med. Frågor vi kanske bör ställa till barn & till oss själva är kanske snarare: Vad tycker du är roligt? Vad brinner du för? Vilka är dina styrkor? Vad skulle kunna hindra dig? Vilka drömmar har du?
Själv är jag i ett läge i livet att jag har förmånen att fundera kring dessa frågor & välja en riktning. Som individ har jag ett behov av en riktning. Den vill jag hitta. En sak vet jag & det har med familj att göra. Det var länge en stor & stark önskan att få barn. Det har vi nu. Det ska jag vara rädd om. Som jag skev igår är min väg till rätt svar att bryta ner det stora till det lilla, vad mår jag bra av? Svaret sitter ofta i känslan som uppstår i magen. När jag sa upp mig från ett roligt, intressant, välbetalt jobb som jag haft i 12 år var det känslan i magen som hjälpte mig. Det var då jag satsade heltid på att coacha. Coacha lag, grupper & individer. Fotbollstränare & egenföretagare, moja rådgivning. Men moja vad kommer det ifrån? må bra - må ja - moja :)

2 kommentarer:

  1. Underbara människa! Du har lärt mig en hel del de stunder vi har setts/pratats vid. Kommer förbi en sväng i sommar när jag är ute på min golfturné... KRAM Cilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detsamma underbara du! Kom gärna förbi:) KRAM

      Radera