torsdag 25 mars 2010

Når Hakuna Matata in i mig?

Sitter i taxin utanför en bensinstation. "Vi ger dom 2 h" säger föraren. 2 h! Försöker jobba med mitt inre samtal. Ok inget som är rätt eller fel, bara olika. Hakuna Matata. Varför säger dom 14 när dom menar 16? Fattar inte eller gör jag det? Tid är inte viktigt. Det jag inte gör idag gör jag imorgon. Måste dock medge att jag hellre spenderar 2 h med barnen & Jesper än väntande. Ska jag kanske åka hem?
Vi var bokstavligt talat på planen 14. Vi i en taxi, några kor & två killar. En av dom kommer fram å ger oss rådet "dont stay here, you will be robbed". Därav väntan vid bensinstationen. Känns sådär. Ok, fördelar av att tid är oviktigt? Om jag är "sen" behöver jag inte känna mig stressad. Ingen bryr sig. Är det bra? Nej, bättre kan du Anna. Att inte bry sig om tiden kanske gör att man lever mer i nuet. Träffar jag en vän pratar jag med henne/honom även om jag är påväg till ett avtalat möte. Kanske det samtalet är det som senare gett mig glädje den dagen. Telefonen ringer... dags att bege sig mot planen.
Matchstart 15.20. Kanske ska sluta kolla på klockan. Låta tiden ha sin gång. Matchen flyter på. Förlust, men helt ok. Vi spelade mot ett herrlag. Mycket spelvändningar, härligt. Landslagscoachen var på plats. Ser fram emot samarbete med honom. Blir efter tuneringen i påsk, kanske. Vi får se helt enkelt. Hakuna Matata. Nej jag erkänner, jag gillar den svenska ordningen. Tycker Syrén är lagom Hakuna Matata. Vi har ordning i grunden, men situationen kräver att vi är flexibla & hittar de bästa lösningarna. Än har inte Hakuna Matata nått in hela vägen till mig.

4 kommentarer:

  1. Håll fast i den svenska ordningen. Du kommer driva din syster till vansinne annars! Fast en släng av Hakuna Matata så man tar det där samtalet är nog inte fel heller. Så okej då. LITE Hakuna Matata... Framför allt när det gäller städning och sånt krafs känner jag helt plötsligt att jag redan kör Hakuna Matata. Nu blev det komplicerat. Bäst jag lägger av innan jag kör mig själv för långt in i de filosofiska tankarna om tid!

    SvaraRadera
  2. Tror det är bra träning att lära sig vänta. men oerhört nervpåfrestande tills man lärt sig!
    kramS

    SvaraRadera
  3. Hälsa Fredrik att makrillarna blir bara bättre o bättre!

    Hälsar Vi gaisare på Hisingen

    SvaraRadera
  4. Vet inte om jag gillar det riktigt. Är smygAIKare så länge Swärd är där, men ska hälsa F :) Tillägg: IFK är laget i hjärtat (om vi pratar herrallsvenskan)

    SvaraRadera