torsdag 3 oktober 2013

Målkontroll

Som i orientering gäller det att sätta kontrollerna. Hur går det med målen? Här är jag.

Efter ett givande möte igår känner jag massor med inspiration & kraft. Målet om motion funkar bra. Målet om att göra 30 min/ 3 ggr i veckan känns i underkant. Jag vill göra mer. Så påminner jag mig om förra veckan. Då skjöt jag båda aktiviteterna framför mig in i det sista. Jag löste det men det var på gränsen. Beslutar mig därför att målen kvarstår fram till slutdatum 11 oktober. Ajdå! Den känslan i magen känner jag igen. Magen säger mig att jag inte kommer vara nöjd med min insats om inte målen justeras. Ok, vad är det värsta som kan hända? Inte mycket. Målen sattes för att jag skulle fundera mindre & göra mer. Vad är då realistiskt men ändå stimulerande? Nytt beslut: 45 min/ 3 ggr i veckan. Det landade bättre i magen. Inte helt lugnt, men helt ok. Det blir bra.

Mina mål fram till 11 oktober:

1) göra 45 min 3 ggr /vecka fom nu tom 11 oktober (vad detta är vill jag hålla för mig själv)
2) motionera 2 ggr /vecka fom nu tom 11 oktober

Så var den kontrollen avklarad. Dags att kika på kartan, ta ett beslut om vilket håll jag skall åt & sätta igång :)

4 kommentarer:

  1. Härligt att mötet var stimulerande! Inser att jag nog skulle behöva stämma av minamål och kkolla om de är smarta :)

    SvaraRadera
  2. Behöver du hjälp så vet du var jag finns :)

    SvaraRadera
  3. Inser att jag inte lyckats att genomföra 30*3. Omvärderar och bestämmer att 3*30 skall bort för start och stoppstäckans tid vid var tillfälle är såpass lång att det blir opraktiskt. Slutdatum 11 october blir kvar. Yvonne

    SvaraRadera
  4. Bra med omvärdering, Yvonne. Vi jobbar på mot 11 oktober :)

    SvaraRadera