tisdag 22 oktober 2013

inte ska jag...

"Allt är skit!"
"Toppen, kom till mig. Mina blommorna behöver är lite gödsel."

Under perioder i livet är det lätt att vara lösningsfokuserad. Man är inne i ett stim av positiva tankar som hjälper till att finna vägen till lycka. Vägen till att må bra. I andra perioder är det svårare. Vägen till att må bra skyms av negativa tankar & rädslor. Kika på dessa tre meningarna. Känns de bekanta?

Så här vill jag inte ha det ...
Detta är inte bra ...
Detta löser jag inte ...

I vissa lägen är det viktigt att fundera kring ovanstående meningar. I svaren kan lösningarna finnas till att må bra, men svaren kan också till viss del skymma en del av vägen. När tankarna fastar i "inte" kan det vara svårt att se hur det är man egentligen vill ha det. Tipset är då att stryka inte. Vad händer med dina tankar när du nu läser meningarna.

Så här vill jag ha det ...
Detta är bra ...
Detta löser jag ...

Genom att stryka inte fokuserar vi på det friska. Vägen till att må bra blir bredare & klarare. Börja med att stärka den bilden. Där finns en chans att växa. Där finns en chans att hitta modet & kraften att ta beslut om framtiden. Våga vända på tankar. Våga stryka lite inten i ditt liv.

Stryk inte & vänd på meningen:
INTE SKA JAG

Just det:
JAG SKA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar