måndag 26 augusti 2013

tänk om man råkar blir en som alltid går å ler

"Vilken fin fotboll ni spelar! Tålamod."
Jag skickar orden från människor runt omkring laget vidare. Mer eller mindre kända människor ser vad vi presterar. Jag önskar inte minst för spelarnas skull att vi får utdelning i form av fler poäng. Får en liten klump i magen när jag tänker på framtiden. Så inser jag att känner jag så, gör säkert spelarna det också. Bestämmer mig för att ändra på känslan. Klumpen ska förvandlas till inspiration & kraft. Veckan ska handla om spelglädje & tro. Vi ska jobba på våra styrkor. Se varje individ. Ge kraft för & till laget. Det är nu det gäller. Det ska bli underbart!
Tänk att så lite kan göra så stor skillnad. "Det är inte hur du har det utan hur du tar det". Det där kan vara svårt om man är nere i djup kris, men är det lite lättare oro går det att vända. Ett sätt att träna som är ganska kul & enkelt är att bestämma sig för att ha "en positiv dag". Vad som än händer ska man vända till något positivt. Tex: Man spiller ut mjölken - va bra då fick jag chansen att torka av bordet lite extra. Kan tyckas fånigt, men prova. Vad är det värsta som kan hända. Du kanske blir en sån där käck jäkel som alltid går å ler :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar