onsdag 14 augusti 2013

Förverkliga dina drömmar

Tänkte påbörja höstens skrivande med lite kloka tankar om fotboll & idrotsspsykologi, men så slog jag på TV kort medan jag tog en kaffe. Svårt att tänka & få ihop kloka saker när jag nu är helt insvept i känlsor. Kvinnan på TV påbörjade en mental resa mot mer glädje i livet. Flera saker berörde, men tårarna strömmade nerför mina kinder när hon beskrev hur hennes dotter för första gången lades i hennes famn. För mig var det åtta år sedan Becca lades i min famn för första gången. Eller kanske man inte kan säga i min famn då jag hade armarna fulla med slangar & ett stort grönt skynke strax under hakan. Men hon låg där & jag fick se & känna henne. Det var fantastiskt. En traumtisk förlossning som till slut gick vägen. Så var hon där. Våran kämpe. En dröm var plötsligt verklighet.

Insikten att inte få uppleva sina drömmar kan följas av en enorm sorg. Det är en sorg som griper tag i en & gör fysiskt så ont att man tror att man kräks. Den sorgen har jag kännt av vid några få tillfällen i livet. Rädslan för sorgen hämmar mig ibland när jag funderar på vad jag vill i livet. Kanske är det därför skylten: FÖRVERKLIGA DINA DRÖMMAR tilltalar mig. Jag tror nämligen det är viktigt att våga fundera kring vad man vill i livet. Men också att försöka förverkliga det. Vissa saker kan vi inte påverka. Men jag tror vi har möjligheter som vi själva ibland inte anar. Utgå från dig själv, dina förmågor & var du finns i livet just nu. Kanske är det så att du upptäcker att lever mitt i din dröm, kanske inte. Lova mig iallafall att fundera. Många av oss har möjligheten att välja. Det är en fantastiskt gåva att ta vara på. Det vill jag försöka göra för mig & min familj på bästa tänkbara sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar