onsdag 21 november 2012

glädje & motivation

När jag häromdagen samtalade med en spelare om det upplägg vi har på träningen för tillfället uppfattade jag hennes ord först som kritik. Hon frågade varför vi har jobbigare & roligare träningar nu än tidigare i höstas. Jobbigare var lätt att svara på. Vi bygger en grund att stå på inför 2013, jag känner dom bättre (vet vilken belastning som fungerar) & vi har inga matcher att ta hänsyn till. Roligare var svårare. Träningarna är friare, utan instruktion. Kanske gillar några det, men dom som drivs av att utvecklas hur mår dom spelarna? Visst vi utvecklas fysiskt med dom andra bitarna? Jag funderade en del kring detta. Så påväg hem i bilen slog det mig, spelaren hade ju gett mig en fantastiskt fin komplimang! Trots att vi är långt ifrån matchsäsong tycker spelarna att det är roligt! Det glädjer mig oerhört att vi lyckats hitta en belastning & en variation som bidrar till spelarnas bibehållna motivation. Ibland är man mer nöjd än andra gånger med sitt arbete. Idag känner jag mig fylld av glädje & motivation. Perfekt att ladda ryggsäcken med inför kommande säsongsplanering.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar