måndag 19 november 2012

att leda

Kikade idag in på ett gammalt utkast av ett inlägg "att leda". Bakom en titel fanns en text om... inget. Eller rättare sagt, textrutan var tom. Undrar om jag den dagen inte hade något att säga om att leda. Känner jag mig rätt så tror jag knappast det. Känner jag mig själv rätt kanske det var så att jag ville få ut rätt sak & när jag inte fann de ord jag sökte kanske jag helt enkelt tog bort hela texten. För mig är det en gåva att få leda. En gåva & ett ansvar. Idag tar jag ansvar för de spelare som vill att jag leder dom. De spelare som förstått mitt ledarskap. De som inte skriker efter en autoritär ledare. Har väl insett det för ett bra tag sen, men idag är det dags att ta farväl till drömmen om att kunna leda alla. Det är dags att se sanningen i vitögat. Jag tänker ta ansvar, jag tänker leda. Vilken gåva, tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar