söndag 18 september 2011

Tack för a-ha

Tack för musiken heter ett program där musiknördar (som dom kallar sig själva) sitter & pratar & spelar tillsammans. Igår slog det mig. En sån där a-ha, ja-just-det-känsla infann sig. Så fascinerande lika musiknördar och vi fotbollstokiga är. Eller kanske är det inte bara tokerier utan också en aning nördigt att aldrig bli mätt på att prata detaljer i fotboll, ledarskap, mänskligt beteende. En nörd kanske är en sån som är genuint intresserad av att analysera in i minsta händelse. Å när det gäller tränarskapet, en sån som inte kan bli mätt i att vara på planen eller vid planen & instruera, fundera & växa tillsammans med andra. En sån som är & vill fortsätta förbli riktigt förbannat bra på sin passion. En sån som kallar sitt jobb för sin passion. Eller sin passion för sitt jobb. I en övning för ett 10-tal år sedan fick jag välja tre ord som var viktiga för mig. PASSION var det första jag valde. Utan det tror jag inte jag kan leva. Eller livet skulle i alla fall bli näst intill outhärdligt tråkigt. Visste inte då vilken som var min passion. Nu vet jag. Hur skjutton jag ska få ihop livet det vet jag dock inte, men det ordnar sig säkert. Vad är det värsta som kan hända... Tack Pernilla Andersson för många kloka ord igår. Tack för flertalet a-ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar