torsdag 15 september 2011

Att ta ny sats

Att ta ny sats, kräver ibland mod. Om du lyckats första gången är det lättare att våga ta ny sats. Ny sats mot mer utmanande & utvecklande mål. Om du däremot anser att du misslyckades första gången kanske ditt självförtroende för uppgiften spelar dig ett spratt & du upplever dom nya målen som oöverstigliga. Vad händer om jag tar sats, gör allt vad som står i min makt & jag ändå inte anser mig lyckas? Då kommer modet in. Att våga kasta sig ut trots rädslan. Titta på dom människorna som kastar sig ut i nya utmaningar. Se & inspireras. Låt oss alla våga. Vad är det värsta som kan hända? Om jag haft modet att försöka kommer jag bli en erfarenhet rikare & jag kan i efterhand i alla fall säga "jag gjorde mitt bästa, jag vågade försöka, bra gjort".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar