söndag 11 september 2011

Berörd

Hur kunde jag tro att jag skulle lyckas hålla mig oberörd? Var jag glad eller ledsen? Min känsla går inte att beskriva en klump i halsen, en sten i magen, samtidigt lättad. Dagens match berörde mig mer än jag någonsin kunde ana. Det var ett tag sen jag kände så mycket som jag inte kunde definiera i samband med en fotbollsmatch. Det hände i Kenya. Då var det av helt andra orsaker. Ganska lätt förståligt. Att det skulle hända idag i Mölndal hade jag inte riktigt räknat med. Jitex-Dalsjöfors, 3-2. En tät kamp som slutade med vinst för de spelare jag känt längst, men förlust för det lag jag hade senast i Sverige (eller iallafall delar av det efter ihopslagning mellan Dalsjöfors-Byttorp). Såg spelarnas lättnad & lagets besvikelse. Varför bryr jag mig så? Fotboll är ju inte på liv eller död. Jo, just det ja. Det är värre än så... Godnatt alla underbara människor. Imorgon är en ny dag full av möjligheter till nya upplevelser som kan beröra. Härligt!

2 kommentarer:

  1. Hej anna...
    vet inte hur jag hitta din sida men kul att se att du fortfarande håller på med det du är bäst på. :)
    kram Berlin #5 :)

    SvaraRadera
  2. Kul att du hittade hit :) VÄLKOMMEN

    SvaraRadera