onsdag 13 oktober 2010

Samling & Stockholm

Det har varit några intensiva dagar... Har i helgen haft samling med 96:orna. Tänk vad flickfotbollen går framåt. Körde en passningsövning som vi körde med 88:orna för "100" år sen. Helt imponerad fick jag se ytterst få misstag å passningar med ordentligt tryck i. Det märktes att klubbarna å spelarna gör sitt jobb vad gäller grunderna. Körde även Fadilas favorit som jag numera kallar en skott & inläggsövning. Inte alls positionsbaserad eller direkt mycket instruktioner utan mer bara att få tempo i avsluten. Så härlig övning att köra efter all taktisk träning tidigare under helgen. Spelarna verkade må bra, ha det roligt & lärde sig nog nåt nytt i alla fall.
Efter lite vila i måndags packades väskan för Stockholm å SvFF. Är nu en del av 24-karat (satsning på framtidens kvinnliga tränare) vilket känns oerhört inspirerande. Trots mage i vädret känner jag att jag är med & att jag kan få tillfälle till utveckling. Att utvecklas är centralt för mig i min roll som coach & jag hoppas att få jobba med spelare/människor som känner likadant. Var det blir återstår att se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar