tisdag 19 oktober 2010

Ett litet hugg i hjärtat

Tänk att älska det man gör så pass mycket att det hugger till lite i hjärtat när jag tänker på att det nu dröjer några månader innan jag kan vara på planen igen. Att coacha andra, få vara en del av deras utveckling är en fantastisk gåva. När jag lägger mig å vilar kroppen läser jag just nu Pias bok "Att spela på bästa fot". Där får vi följa Pias väg från att få uppdraget att leda USA till att införliva förväntningarna på OS guld. Som i så många engelsktalande länder kallar spelarna Pia för coach. Pia tycker de ska kalla henne Pia. Jag uppfattar det som hon lägger en negativ maktstämpel på epitetet coach. För mig känns coach efter Kenya som ett fint smeknamn. Visst köper jag att jag är Anna, en människa som alla andra. Å den dan jag tror att mitt värde är större än nån annans är jag ute på djupt vatten. När en spelare säger coach med glimten i ögat & värme i rösten kan jag inte annat än att le. Å le det vill jag göra ofta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar