måndag 7 april 2014

Varje dag är en utmaning

Ett sätt att leda andra är att ställa frågor. Frågor som får individen att fundera, känna & landa i vad hen vill. Du kan göra likadant när du leder dig själv. Genom frågorna kan du få igång en process i dig själv som kanske leder dig till det du vill. Det du mår bra av. Ett problem i detta är att vi inte allt för sällan känner vad som är rätt, men känslan störs av förväntningar, normer & annat smått å gott. Jag vill stryka alla skall, bör & måsten & ersätta med vill, önskar & drömmer om att... En enkel men ganska effektiv fråga är: Varför? Om svaret innehåller, vill & må bra så har du kommit en bra bit påväg.

Att leda andra är en gåva, att leda sig själv är en utmaning. Just nu står jag i en situation där varje dag är en utmaning...

Varför står det vila på programmet för mig nu när känslan att vilja göra mer är så stark? Jo, för att jag vill bli bättre. Jag vill leva ett aktivt liv med mindre smärta & därigenom ha störra tålamod med mig själv, mina nära & kära & inte minst mina barn. Så mot soffan & zappa på tv. Det kommer göra gott i längden.

2 kommentarer:

  1. Ja det er hårdt at sidde stille, når man er et aktivt menneske ;-) Men som du siger: sådan må det være nu, for at du skal kunne være aktiv uden smerter i fremtiden. Pas på dig selv, søde Anna, og forsøg at sidde stille lidt endnu... ;-) KRAM!!! :-)

    SvaraRadera
  2. Tack! Kanske ska passa på att lyssna på lite dansk radio ;) KRAM!!!

    SvaraRadera