fredag 25 april 2014

Det gäller att hålla balansen

Dagarna går & nya utmaningar kräver sitt. Kroppen är fortfarande inte helt återställd & gör sig påmind när jag trycker på för mycket. Känner mig ibland som en lindansare som inte riktigt tränat tillräckligt. Ibland är jag ruskigt nära att ramla ner & då linan sitter lite för högt blir fallet isåfall smärtsamt. Har klarat mig än sålänge. Kanske ett lite större paraply att hålla mig i skulle hjälpa mig att hålla balansen? Får fundera ut vad som kan fungera som paraply. 20 min i horisontalläge i soffan före varje jobbpass?
Vad hjälper dig att hålla balansen i ditt liv? Har du någon rutin att falla tillbaka på när det blir för mycket för dig? En lugn promenad, laga mat, gå ett varv i trädgården, sitta på en sten i skogen. Oftas vet vi när lugnet infinner sig. In med det i vardagen. Det hjälper dig att hålla balansen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar