onsdag 19 juni 2013

Vågar du så vågar jag

Lär känna vad som för dig framåt och vad som håller dig tillbaka.
Välj sen den väg som leder till visdom. Buddha

Det är intressant det där med skriven text. Varje människa lägger sin tolkning i det skrivna. För mig är detta citat så fantastiskt talande. Det påvisar var jag kan hitta kraft & vilka hinder jag har att övervinna för att ta mig dit jag vill. När jag föreläser om övergångar mot nya utmaningar ber jag auditoriet ta reda på vilka hinder som skulle tänkas stå ivägen för att lyckas & vilka resurser individen har att övervinna hindren. I förberedelsen ligger då också att analysera vilka nya krav som upplevs i den nya utmaningen. Ovanstående citat säger inget om målet eller om kraven. För mig handlar citatet bara om att hitta kraft & förståelse för vad eller vem som håller en tillbaka. Oftast tror jag det är oss själva & våra rädslor som håller oss mest tillbaka. Den dagen vi klarar av att utmana våra rädslor & kliva ut vår trygghetszon kan vi leva det liv vi vill leva. Tror vi alla känt av det. När vi gör något som kräver mod. Hur nöjd är man inte då efteråt. Supernöjd! Att vilja = Att kunna. Vågar du så vågar jag.

Vad för mig framåt
Passion
Familj
Vänner
Tron på mina styrkor
Förebilder

Vad som håller mig tillbaka
Förväntingar
Normer
Rädsla

Min väg till visdom
Reflektion
Mod
Kärlek

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar