tisdag 5 februari 2013

positiva stänk

Vad är vår viktigaste uppgift? frågade spelarrådet mig igår. Att få gruppen att må bra. Att sprida det positiva, var mitt svar. Tänk vad många gånger man hör det där. Hur viktigt det är att stärka det positiva & inte lägga så mycket energi på det som är mindre bra. Å tänk vad svårt det är att bryta ett negativt mönster. När vännen börjar gnälla över något är det lätt att hänga på. Att hålla med så att hen inte blir stött utan att man tar känslorna & åsikterna på allvar. Det tycker jag absolut man ska göra om det är något allvarligt. Är det bara allmänt gnäll & dålig acceptans för varandras olikheter bör vi dock se upp. Vi mår nog alla bra av att vara i en miljö där våra svagheter accepteras & vi stärker varandras styrkor. Det är iallafall i den miljön jag vill vara. Samtalet med spelarna igår gjorde en skillnad för mig. Visst vi gnällde lite men vi bestämde oss samtidigt för att jobba mot ett bättre klimat. Vi har en ganska ok sammanhållning i laget, men vi vill vara bäst. Dags att leda laget mot en goare atmosfär. En accepterande miljö när det gäller personligheter, men en miljö där vi trots våra olikheter har samma normer & mål som vi strävar mot. Idag vill jag tacka Chris för proffsigheten & skratten igår, spelarna för öppenheten & dialogen samt Systra mi för våra stunder. Till er vill jag säga att ni gör skillnad i mitt liv.

"ibland känns det du gör som en droppe i havet men utan den droppen skulle havet vara mindre"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar