torsdag 10 januari 2013

Utmanande & realistiskt

Hur går det med nyårslöfterna? 10 dagar in i det nya året kan jag själv konstatera att det går hyfsat. Har satt ett utmanande men realistiskt mål till i början av maj. Att jag väljer ordet hyfsat beror på att framstegen inte är enorma. Ler åt mig själv & konstaterar att 10 dagar av 1013 gått. Tålamod är inte min starka sida när det gäller mig själv. Kanske behöver jag något delmål till för att lyckas hålla uppe motivationen & känna att jag faktiskt är påväg i rätt rikning? Japp, beslut taget. Ska de kommande 4 veckorna ägna 30 min 5 ggr/v (alt 2,5 timme) i riktning mot målet. Känns absolut utmanande, men ändå realistiskt. Det borde gå. Farligt ord det där borde. Kan lätt bli ett måste. Ok, får påminna mig själv om att målet är självvalt. Så kom känslan, jag vill verkligen nå målet. Det kommer bli härligt i maj! Livet kommer liksom bli lättare. Både att vara på jobbet & att vara hemma. Skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar