tisdag 8 januari 2013

Lyssna, ge & bli inspirerad

Ibland blir jag så fylld av glädje & tacksamhet att det mesta svårt slås åt sidan. Att livnära sig på sin passion är inte alltid lätt. Bryta normer, få ihop försörning, knepiga arbetstider mm mm. Så plötsligt kommer den där känslan. Känslan av att jag är på rätt plats i livet. Att det är det här jag ska syssla med. Min passion för fotboll & idrottspsykologi ger mig stunder jag mår bra i. Under den senaste tiden har jag haft förmånen att träna, samtala & dela mina kunskaper om träning & tänk kring träning med två människor som står mig oerhört nära. Deras vilja, mod & glöd smittar av sig. Båda har kommit till insikt att något måste göras & dom är villiga att hitta nya vägar för att göra det. Dom är fantastiska inspiratörer (även om det ibland blir bakslag). När dom lyfter blicken ser dom mål som är utmanande & spännande. När jag då får vara nära dom i de stunderna händer det där fantastiska. Glädje & tacksamhet! Jag vet att dom känner liknande. Att dom blir starkare & att dom känner stöttning. Det är ett underbart fenomen det där med att hjälpa. Om någon sträcker ut handen & du har möjlighet att ta den så gör det. Lyssna & se vad du kan bidra med. Det ger tillbaka tusenfallt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar