torsdag 25 februari 2010

Ficktjuvar & fys

Transportmedlet till träning är numera buss till City center & därefter matatu med eskort från en spelare. Detta innebär en kostnad på ca 15 sek istället för 150 sek. Idag gick det dock på 10 sek extra plus en massa energi. Jag har råkat ut för ficktjuvar! Dom var tre som jobbade ihop. Innan jag visste ordet av saknades en sedel ur min ficka. Det hände när jag klev på bussen. Efter en stund bad mannen bakom mig hjälpa honom med mynten han tappat ner. De två männen närmast rörde inte en fena. Jag satt kvar å sparkade lite, men han fick upp dom. En stund senare bad en annan mycket välklädd man oss att ta på säkerhetsbälterna. Vi dvs jag & killen bredvid började greja lite, men han var sådär intresserad. Efter att jag ganska snabbt lagt mitt tillrätta drog jag min väska lite närmare mig. Den låg nu nämligen lite under hans & var öppen! Som tur är har jag ingen traditionell plånbok utan ett fodral som är gjort av returpapper. I väskan låg också ett block, dagens träningschema, mina skor & en flaska vatten. Snabb diskret koll, inget saknades. Telefonen hade jag i handen. Satt resten av resan som en kärring med väskan i knät & fast grepp om mobilen. Skönt när de en stund senare klev av (efter att ha nickat lätt till varandra). En lärdom rikare, skit i vad folk ber dig om på bussen. Hemskt, men sant. Ok, träningen då? De sliter på bra. Kör fys a la Irene en stund i slutet, men 30 min... Nä, snarare 10 å dom är helt slut. Kommer att öka lite i taget. Skönt att vara igång. Trivs bland spelarna.

1 kommentar:

  1. Skönt att nu hittills inte råkat ut för något värre än ficktjuvar! Hoppas det ordnar sig med plan, bollar och annat.

    kramS

    SvaraRadera