onsdag 24 februari 2010

"Du vet inte vart du är påväg..."

"Du vet inte vart du är påväg, men du vet var du kommer ifrån"
Kloka ord från taxichaffören George. Så är det. De fyra som initierade projektet Girls Unlimited har klara visioner & mål med verksamheten (kommer publiceras här så småningom). Jag ser inte riktigt hur vi ska komma dit, men jag börjar få en bild av var vi står. Vi tränar ett stenkast från slumområdet Mathare. Plätten vi får varierar beroende på hur många lag som är igång. Vi har två fungerade bollar, 10 koner! och är mellan 8-16 spelare/träning. Flera är ensamstående mödrar med en liten egen verksamhet. Träningen har starttid 1630, men kommer igång drygt 17 efter det att spelarna bytt om vid muren som skiljer området från järnvägen. När spelarna kommer in i "omklädningsrummet" hälsar de alltid på alla. Själv tog jag ordentligt i hand & presenterade mig i början. Det resulterade i en hel del skratt & nu kör jag med "det rätta handslaget" så gott jag kan. Träningen startar & avslutas stående i ring, med armarna om varandra alt hand i hand. Coach (dvs jag) säger några ord & en spelare ber. Ganska schysst faktiskt. Igår under bönen tackade de bla för att jag var där & en riktigt bra träning. Härlig känsla!

5 kommentarer:

  1. Hejsan Anna
    Så kul att du har en blogg jag kan följa - jag ser verkligen fram emot att ta del av dina erfarenheter och reflektioner!

    Kram & lycka till//Anna

    SvaraRadera
  2. Spännande och fantastiskt härligt att läsa att du använder Kenyatiden till nåt så givande!
    Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Roligt att läsa hur en träning kan gå till!

    kramS

    SvaraRadera
  4. Härligt att du kommit igång och att de kenyanska tjejerna får ha dig som coach och lära sig massor av fotboll och annat... Ska bli kul att följa dig här på bloggen.
    Kram från Cilla

    SvaraRadera